6.000 persones consoliden la Festa Major de la UdL en la seva 30a edició
Música, activitats i comunitat universitària marquen una jornada històrica al Campus de Cappont amb The Tyets com a gran reclam
Aquest dijous 30 d’abril, el Campus de Cappont ha acollit la 30a edició de la Festa Major de la Universitat de Lleida, organitzada pel Consell d’Estudiantatat de la Universitat de Lleida, una cita plenament consolidada dins del calendari universitari que enguany ha assolit una xifra rècord d’assistència amb prop de 6.000 persones.
La jornada, marcada per un ambient festiu i participatiu, ha combinat activitats lúdiques, esportives i culturals amb una programació musical de primer nivell encapçalada pel grup català The Tyets. L’esdeveniment reafirma així el paper actiu de l’estudiantat en la dinamització de la vida universitària.
La festa ha arrencat des de primera hora del matí amb una gran varietat d’activitats organitzades pels diferents consells de les facultats, sota la coordinació dels Consells de Centre. Aquestes han omplert el campus de dinamisme amb propostes pensades per fomentar la convivència i la participació. Entre les més destacades hi havia un circuit de làser tag, una gimcana amb set proves, així com tornejos esportius de futbol sala i voleibol.




Al migdia, mentre l’equip organitzador continuava amb el muntatge de la infraestructura de la tarda, s’ha celebrat la 2a trobada Estatal de Representants a l’auditori de l’Edifici Transfronterer del Campus de Cappont. Hi han participat delegacions de diverses universitats catalanes: la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Jaume I, la Universitat Politècnica de València, la Universitat de Girona, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Rovira i Virgili i representants de CREUP i del CEUCAT.
Durant la trobada, s’han compartit models d’organització de festes universitàries, destacant la importància del paper dels estudiants en la creació d’aquests espais. L’acte ha comptat amb la presència institucional de la rectora de la Universitat de Lleida, Maria Àngels Balsells; el vicerector de vida estudiantil, Lluís Coll; la vicerectora de transferència i Territori, Eva Martin; la vicerectora de compromís social, igualtat i cooperació, Nuria Camps; la vicerectora de Campus Sostenibles, Mariona Farré; el vicerector de Governança i PTGAS, Damià Vericat; el vicedegà amb funcions de cap d'estudi de la Facultat de Dret, Econòmia i Turisme, Pol Cuadros; el degà de la Facultat de l'Escola Politècnica Superior, David Aguilar; la junta de l'associació de veïns i veïnes de Cappont; la investigadora del IRB, Gemma Espigares; l'administratiu de capacitat, Josep Maria Romero.

La sessió ha conclòs amb una fotografia conjunta que simbolitza la col·laboració entre universitats i institucions i el creixement d’aquest tipus d’iniciatives impulsades per l’estudiantat.
Apartir de les 17.30 h, la tarda ha donat pas a la programació cultural i musical. L’inici ha anat a càrrec dels grups locals Ilerdancers i l’Esbart Dansaire Sícoris, seguits dels Marracos de la UdL, la Colla Bastonera del Pla de l'Aigua, Grup Sardanista Estol i un grup format per estudiants d'INEFC aportant un toc de cultura popular i identitat pròpia a la jornada




Amb l’arribada del vespre, la música ha esdevingut la gran protagonista amb dos escenaris en funcionament simultani. A l’escenari 2 han actuat Nauma, Poxena, Lavcor i Tedosa, mentre que l’escenari principal ha acollit Miquel del Roig, tres vegades particep d'aquesta, Eric Mass i el moment més esperat: l’actuació de The Tyets, que ha reunit milers de persones davant l’escenari.
La programació ha continuat amb Mondj, Hao, DJ Moncho, Anna Gisbert i DJ Laro, mantenint l’ambient festiu fins ben entrada la nit.
Un dels moments més celebrats ha estat l’aparició sorpresa del grup lleidatà Sexenni, que ha compartit escenari amb The Tyets, generant una gran ovació del públic i posant en valor el talent musical local i cantant la canço conjunta grup de pop.


L’esdeveniment no hauria estat possible sense la implicació de nombroses entitats, patrocinadors i col·laboradors. L’organització, encapçalada pel Consell d’Estudiants de la Universitat de Lleida, ha volgut expressar el seu agraïment a Alumni UdL, el Consell Social, la Diputació de Lleida, la Generalitat de Catalunya, així com a empreses com Grup Seven, Seven Planning, Flamin Burgers, O Sole Mio, Visus Drone, Mini Gots, Negrita, San Miguel, Events 91, Festa 10 i Schweppes.
De manera especial, s’ha destacat la tasca de totes les persones voluntàries que han fet possible la festa, des de l’organització fins al muntatge i la recollida, demostrant una vegada més la capacitat de l’estudiantat per liderar esdeveniments d’aquesta magnitud.
Amb aquesta 30a edició, la Festa Major de la Universitat de Lleida es consolida com un dels esdeveniments universitaris més importants del territori, tant per la seva dimensió com per la seva essència: una festa feta per estudiants i per a estudiants.
Ens veiem l’any que ve amb més i millor.
Noticia: udl.cat
Fotos: flic.kr
Instagram: instagram.com
Tiktok: tiktok.com





