Nous caps de Departaments a les facultats
Aquest passat divendres 24 d’abril de 2026, la Universitat de Lleida va celebrar l’acte oficial de proclamació dels nous caps de departament, en el marc del procés de renovació periòdica dels òrgans de direcció acadèmica. Aquesta renovació constitueix un element clau en l’organització interna de la universitat, ja que els departaments són les unitats bàsiques encarregades de la docència, la recerca i la transferència de coneixement.
L’acte va permetre formalitzar el nomenament dels nous responsables, que assumiran la direcció i coordinació dels respectius departaments durant el nou període, amb la responsabilitat de liderar els equips docents i investigadors, així com d’impulsar les línies estratègiques en els seus àmbits de coneixement. Durant l’esdeveniment, a més, es va oferir una petita mostra musical a càrrec de dos professors de la facultat, que va contribuir a dotar l’acte d’un caràcter institucional amb un component cultural.
Cal destacar especialment la participació activa de l’estudiantat en aquest procés, que ha tornat a ser present, després de diversos anys, tant en les eleccions com en la constitució dels consells de departament. Aquesta implicació reforça el paper dels estudiants en els òrgans de govern universitari i evidencia un pas endavant en la seva representació i incidència dins l’estructura acadèmica.
Els nous caps de departament designats són els següents:
- Llengües i Literatures Estrangeres: Carme Figuerola Cabrol
- Filologia i Comunicació: Mariona Visa Barbosa
- Dret: Neus Cortada Cortijo
- Enginyeria Informàtica i Disseny Digital: Roberto Garcia González
- Matemàtica: Francesc Sebe Feixas
- Psicologia, Sociologia i Treball Social: Glòria Arqué Fusté
- Ciències de l’Educació: Vicenç Hernández González
- Medicina Experimental: Judit Ribas Fortuny
- Ciències Mèdiques Bàsiques: Rui Alves
- Medicina i Cirurgia: Francesc Purroy Garcia
- Ciència Animal: Beatriz Serrano Pérez
- Química, Física, Ciències Ambientals i del Sòl: Daniel Chemisana Villegas
Amb aquests nomenaments, la Universitat de Lleida reforça la seva estructura acadèmica i consolida el relleu en la direcció dels departaments, tot promovent alhora una governança més participativa i representativa de tota la comunitat universitària.
Durant l'acte també es va comptar amb dos intervencions musicals a càrrec de dos professors de la Universitat de Lleida: el Jordi Cano al piano i la Andrea Fernández al violi.
Noticia a la web de la UdL: udl.cat
GALERIA DE FOTOS
